....jOm stOry mOry....



nak stOry mOry bOut my family....



nak balek kampung...windu bangat lOrh...10 mac until 13 mac, sempena cuti skOl... walaupOn sekejap, walaupOn tak puas..tapi puas ati sebub dapt balek selepas asek d pOspOne jer..

date tue, sume kaum kerabat Salleh berkumpul d teratak yang belOm nak usang agie..haha~ bOdO la ayat kO..aku nak tulis pOn cam nak naek menyampah jer...

tyme cuti skOl kitOwg sume da janji nak balek, sO le la jmpe n kumpul ramai2..da lama tak kumpul bub balek tak sama je kan..
taw la law da kaum kerabat kumpul, bnyak la cite nye...cite pe tue, secretO la..hik3~ p nak kOngsikOng pOjek melantak.. mak memang da cakap, law anak2 balek memang nak bagie ank2 mak gemOk...sO bekalan makanan kat uma tue memang tak penah nak putus la..nenOk jer la akk2 aku..badan makOi..ish2..

tapi yang bes nye, 2 ari berturut2 aku d pakse n terpakse tOk memasak..naseb bek cayunk punye pasl kan.... layanz jer la..
sO kire tue 1st tyme la aku mask tOk d bagie makan kt Owang2..slalO melntak tOk mulut sndiri jer..law bagie mak bapak aku makan pOn, juz masak kan diOwg meggie jer..hik3~ yang tak tahan nye tue, asal aku masak jer, mesti licin...haha~ mkne nye cedap la tue kan...

ari 1st turn masak tOk brekfes..masak sambal jer..tOk d cecah ngn keledek n ubi..peh!! mables..haha~ padan muke...tapi abes gak.. 2nd mask lunch..turn aku n sarjen misai (datOk salleh)..tyme nie kena mask sayO campO..hmm, tak yah tnye la..walaupOn bapak aku geleng pala nenOk aku masak ngan mulut bising tapi..............licin.......haha~ 3rd tyme lunch tOk keesOkkan nye..aku masak kentang black pepper..nmpak cam pelik, tapi rase nenOk...hingga jilat jari beb.. bapak aku pOn ciap meratah agie taw.ahaha~

pOjek laen lak, gie kebun.. lame da tak ikOt abah gie kebun..memang semak samun la, bub abah da stat keje sO takde masa tOk mamanja kan kebunnye... tyme tue kat nita memang ujan tak beti la..tapi kak elly nie, yut da nak meletOp, tapi ngidam jer lagi nak makn ubi ungkep.. sO layan kan je la..alang2 nak amek ubi tue, kami2 ( aku, lia n kak ella ) wat pOjek memancing ikan kat parit...baget nak gOreng la ikan tue nati...tapi..hmmm....haha~ macam2 cara da kami2 wat, tapi sekO jer tue pOn abah yang dapat kan..law ikOt, kami2 memang tak nak balek, p abah da bising sebub ujan makin lebat..sO balek la..p lepas tue, tak balek uma terus, beti kat kebun agie 1..p belakg uma jer la..wktu ujn rintik2...maen ujan, bes OO...



mereka2 yang bersuka ria...


ececeh...Omentik nye mereka b2 nie...huhu~


skOdeng ank ikan... (:


alOlO...shy shy cat pulak mummy nie..



yeahhh..aku dapt ikan kecik.....baget benO..!!



cam pelik jer kak kO cangkung nie..



pancing buatan sarjen misai....


anak beranak bz memancing...


kusyuk benO....ikan x dapt jugak...



lepas puas gie kebun, balek uma..mahluk2 c cilik seramai 7 Owang tacink kang sebub kena tinggal..haha~ padan muke..aku pOn pe agie....makin jadi batu api la.....tyme tue memang ujn rintik agie, maen ujan depan diOwg la..haha~ bapak jeles diOwg..ciOt, nanes melalak, tacink..sume la..aku pOn baget nak pjuk kan..sO...............hehe~



waterpark at uma datO salleh....haha~


aduih....cam2 perangai....
maen tarik spentOt...



diOwg nie la, 1 agie maslah..pantang aku bawa letOp....dOpOpat jam idOp..memang meletOp la...memang gile game.. tue la, ikut agie perangai acu kOwg yang sengal nie..


Otai sedang men gamen...


2 3 ari nie, cbOk melayan kerenah diOwg...siyes hapey sangat walaupOn penat kan...yela, jaga 8 Owang c cilik yang terOver hype...harus andikan, wat kan susu diOwang, cuap kan diOwang makan, jadi Otai tyme diOwang maen...haha~ memang bz gile la..tapi tue la sememang nye yang aku nak..


tyme nak balek kl tue, tak wajib sebenO nye amek tiket malam..tapi cian kat naim n bella..nti diOwang tak puas jmpe sepupu diOwang yang laen..malam tue pOn, beriye pujuk ajak balek..law ikOt kan diOwag, tak nak diOwang balek..tapi terpakse kan...tapi agie 1, terpakse mnta tOlOng bu.. ): cOwi, sekali lagi menyusah kan kamO......




sekian...papai...
:)