..sebulan..


askOm...kabare?? waras yer sume...hihi...minggu nie sebulan suda aku pOsting di Ospital putrajaya..actually, nie 1st pOsting paliiiinnnnggg banyak ilmu yang kami2 dapat..alhamdulillah...sO far, setakat nie kami belOm jumpe agie ape yang scary sangat yang selalO mereka2 perkatakan..tue pOn syukO jugak..alhamdulillah...

minggu nie pulak las aku di Inpatient..n nex week, aku handle d EIP pulak....yesss...!!!..n sebelOm tue, nak jugak cite sepanjang d inpatient nie..siyes memang pengalaman baru yang aku dapat..sebelOm nie tak pernah pegi wad ICU, siyes...memang tak pernah pergi..bile dapat pegi tue, wahh..teruja giler..walupOn rimas sedikit bub kena pakai aprOn, sarung tangan, baju cOver..pape bagai la..keje kami as OT d wad ICU, ialah buat splint AFO tOk pt..yela, mereka kan tak bergerak langsung..sOk untOk elak kan kaki dari drOp, kami datng la menyelamatkan dri kecacatan tue...aceh..hihi..tue keje aku n kak mala..memang ari2 wat splint, n antO ker wad..setakat nie, bOle la prO sket pasal splint..dri dulu langsung tak reti..pastue, kami ade jugak masOk wad NICU..Ouuhh..cedih nye..baby y kecik tapak tangan penuh ngan wayO2 kat badn...cianye die..n siyes paling aku suke sangat..hehe..sepangjang 2 mggu nie, aku tak berkesempatan pegi klinik OthO..ahh..law pegi, mmg aku tarik diri la..tak sanggup aku nak pegi ngOk darah2, eeeee....agie 1 law nak taw, 1st tyme therapist suh aku n kak mala wat kan splint skrap tOk patient..giler aku nak suh jahit..haha, penah pulak aku pegang mesin jahit kan..p naseb baek kak mala reti cket..y therapist tue pulak bOle tggal kan kami b2 terkOntang kantng menjahit..ish..tp y ciannye pt tue terpkse tggu 2 3 jam la..hihi..ngOk muke pt pOn da bOwink kan tggu lama..aku yang memng da fedup, pggil jer therapist...terkekeh2 therapist gelak ngOk kami menjahit..cisss...pastue, trus therapist smbung keje kami...mak Oi, tak smpai 30 minutes, die jahit da ciap...memang giler la..haha...Okie, nie cite tOk Inpatient..

nie aku nak cite pasl PSY pulak..yela, aku penah ckap kan..inpatient ngan PSY mmg tak bOle d pisah kan..sO aku ngn kak mala memg selalO bersama la..1 week, kami wat masak2...mask buah melaka @ Ondeh2..p kak mala la yang handle..aku nak masak...!!hmmm, memang keras kematu la kueh tue...hihi...2 week pulak, therapist ajk kitOwg wat Outing ngn pt...gie swimming kat present 11..yang glamO nye , van cOp spital putrajaya y bawa kami..hehe~...baget je kan...



..swimming pOOl..
murah jer..RM 2 sekepala tOk 2 jam..

makan dulu..
bub tyme pt makan ubat..

yOOo....shahrul @ naim @ saadiah @ arhan @ hOong @ aizuddin..

..pOsing sakan..
actually tak bOle amek gambO, tp mnta kebenaran bub nak jadi kan bukti..
naseb baek diOWag paham..

..lepas mandi..
menuggu ketibaan Van

..tiap cOwang kena gtaw perasaan lepas acivity..
pt shOw imprOvement..tue la aim kami..:))
yeeaahh berjaya...


29/7 date kitOwg presentatiOn..memang takOT la, walupOn 2nd tyme presnt depan therapist sebenO..p nie takOT cket, bub knOn2 dgO therapist nie memang streetttt giler..sO redhO jer la..p bile da stat present, hilang da takOT..berkOba2 agie ad ler..bub therapist tue, takde pOn street ane..ciap tegO dalam lawak agie..bile turn aku pulak..hehehe~alhmdulillah..abes jer present, 1st y kuO dri mulut therapist GOOD...tunggu2 gak die nak tembak ke bOOm ker..p takde pOn, trus suh aku duduk...memang lega la..pastue turn Niresh pulak...naseb kami sama, GOOD tnpe kena tembak n bOOm..alhamdulillah...hihihi.

agie 1 bite gumbire ri nie..pe agie...bODek cuti la..hehe..kami b3 dapt cuti seminggu stat 27 until 4...:))...p cian niresh n kak mala...terpkse temn kan therapist keje tOk 1 ari..niresh kena keje 29 n kak mala kena keje 2 ribulan...takpe beb, berkOban demi mbe2...haha~


ati senang lepas present...:))
SAHIBAH..

anis, ilah n kak jue..
teringat kite y slalO dOk mengadap game nie mase kat EVE care...
windu nak maen ngan kOwang agie...


kebetulan petang tue, pt memang takde...yang datag pOn cOwang jer, yang laen sume d kansel kan OpOiment...sO keje kami bukan nye relaks jer Okie, n bukan jugak maen Sahibah..kami ambil kesempatan tOk geledah 1 ruang OT nie..siyes memang bnyak assessemnt yang kami tak tahu n tak penah dgO...n ri tue kami blajO 1 persatu asessemnt..~COTNAB, T-PAL, n macam2 agie la~aku pOn da lupo nama nye..bnyak kOmpOnent dlm tiap assessment..sO ambil mase cket nak bljaO tOk 1 assessment..


ahh, nie la membe baru kami...
~SHARIF~ dak dri UITM..
sebenO nye tyem nie die ajk aku gie mayang, p aku lampu merah kan..
tue yang dOk cbOk kacau aku nak berpOsing..hihi
cissss....!!!

k la..
bubye..:))




















hihih...cape la nie kan..macam2 ragam..