PART 2......~langkawi~

cOntinue dari part 1....


7.30am, 18 .feb 2011...prreeettt>> hOn ini menandakan anda semua sudah sampai ke destinasi yang d tuju...sila berambus dari cinie skrunk jugak<<>

Yeeeaahhh!!!! kami sume da smpai KEDAH...wiiiieee~




nie la stesen KTM kedah....



sempat agie pOsing....huhu~



punk selaku pemandu pelancOng yang tak bertauliah membawa kami semua ke tempat yang sepatOt nye iaitu bustOp..perjalanan ke ctue agak memenat kan jugak la..almaklum la guna tenaga zahir smbil mengheret segala beban..hahaha~




tue die bOntOt masing2...haha~ cape paling besO????



peace~ sempat agie kOwg ek..... (:



sampai kat bustOp berhadapan ngan pekan wak rabu bin Haji taib..aceh,suketi kO jer..ahax~..yang tercari2 and d cari2 >>tOilet<<>




nie la pekan wak rabu...2nd tyme aku smpai cinie...
1st tyme ngan bu..haha~ igat tak bu.??
tapi tyme tue belOm agie berlebiu-lebiu
...hahaha~



~prOmOte kedah~
nie la mOdel singbOt....



5 minit..10 minit..15 minit...arrgggghhh!! ane bas nie..lembap cam ciput sedut tOl la.... ):
perut da lapO..bustOp lak tak de ekOn, panaz taw tak...menyampah..!!

bus..bus..bus....!!! yeahhh....nak pegi jeti yer pakcik...tOlOng cepat cket bOle, nak kedah driff pOn kami tak kisah sebub langkawi da tak sabO nak ketemu sama kami...wiiee~

10 minit..ZZzzzzzz......(tOk yana saje Okie, hehe~)..20 minit..30 minit...jeti..jeti.....
huh da sampai jeti ker??? yeeeaahhh!!!...sudah semakin dekat diri ku ngan langkawi...bahagianye rase...pwuuueh..~~~




terminal jeti.... (:



bile da sampai ke jeti tue pe agie..terus la serbu kOnter...puh !! naseb baek sempat beli tiket....ferri menuju ke langkawi akan berlepas pukOl 9.30 am..tettetetete...yeaahhh agie skali...pe agie, shOting tue penting..ahax~





feri yang bertanggungjawab mbawa anak2 dara...(:



1..2..3..4..5...klikkk...



peh..!! nie 2nd tyme da aku naek ferri...dulu tyme fOrm 3 kOt aku naek..lupe da suasanan cmnie..siyes memang sOnOk la...xcited...jakOn...haha~ cepat2, shOting agie...1..2...3...kliikkkk...




tak abes2.....


nie lagie la....cukup la tue....


30 minit...1 jam...1 jam 45minit....LANGKAWI....wieee~ kami da sampai....yeeeeeaaahhhhh!!!!!





sOnOk nye da smpai....(:



law nak ikOt memang kami da sampai..tapi mengikut susunan jadual yang telah d wat Oleh pemandu pelancOng kami, kami perlu bergerak ker jeti lagie 1 yang bersebelahan ngan jeti nie..bub tempat utama nak d tuju adalah PULAU TUBA..iaitu mahu hOmestay kat Otel pak Nurin...(:

hmmm...tapi agak mahu keluar telO gak la nie mencangkung tunggu dreber bOat nie..aduih!!..bOle die lepak maen karem ke maen ntah pape la..sanggup d biO kan anak2 dara yang kiut miut nie tunggu lama2 d bawah sinaran matahari..ish3~ tak patOt kan...




peace~ mahu btelO ka???



PULAU TUBA...PULAU TUBA..!!! huh!! kami da naek basah ketiak baru die panggil pulau tuba...naseb bek bukan tmpat aku...law tak..hmm, memang cari pasai la...aceh,baget gengster..pOOdah..~

wiiieee~~~ naek bOt..walaupOn bOt kecik tapi bes bub dapat nenOk laut..d tiup angin ...peh..!!!
after 15 minit.................tue die.....jeng...jeng..jeng........








uish..~ tue die mak punk da jemput...mula2 nenOk mak punk, mak Oi muke..cam tak spOrting jer..tapi tue la, Owang2 muda cakap kan..>> jangan pandang Owang tue dari luO jer, pandang dalam skali<<>

feeling masa smpai uma punk..??? peh!!! best siOt...memang suasana kampung la...nie la tmpat yang aku nak sangat pegi..akhirnye, tercapai jugak..wiiee~~.uma punk yang d kelilingi ngan pasir pantai bub belakang uma punk memang pantai...tepi plak yang ku sangka kan gelanggang untOk ayam berlaga rupenye gelanggang silat..haha~ depan uma punk la ade sebiji pOndOk, atau lebih bes panggil anjung...siyes bes lepak ctue...(:

tyme lunch kitOwg makn kat anjung @pOndOk depan uma punk tue..saje nak merasa nikmat nye dudOk kampung...aceh!!



menu lunch :
ikan bakO
sambal belacan
ikan masak tumis asam
ulam-ulam




nyum3~ meleleh air liur....



uish~ law bu nenOk nie, mahu ajk kawen terus....haha~



jemput2 makan...



nyum nyum......cedap nye....burrppp.!!!....alhamdulillah...kenyang suda...pe agie,wat pOjek lagie la..haha~ pe pOjek nye,hik3~sambOng ZZzzzzz.....yang x tahan tue, wat macam uma sendiri...tidOw depan tb ngan mak punk skali terbOngkang...haha~

kOl 6.00pm..pOjek melihat alam sekitar....wiiiee~~ vrOOOmbUUmmm...pe agie, tyme tO merempit la..haha~ tapi sebelOm sempat merempit, c minah fina n Opah wat hal..tapi bukn dieOwg la,mtO diOwg...minyak lak abes..uish~ kacO stim tOl la...tapi sempat agie shOting...haha~




helO my herO, tOlOnk2...mOtO minyak abes....
cha bercakap ngn bu nye...haha~



punk selaku tuan uma, take the respOnsibilities tOk menapau mnyak...>>mnyak pOn bOle tapau ek..hahaha~mOtO da setel.....pe agie...1..2..3.....merempit..!!!!!...haha~ bOdO sial...memang cari nahas la...pala diOWg atas mOtO pOn bOle agie bershOting.....hahaha~


hahahaha~ tak mahu kOmen pape...sendiri nenOk ek...



hahaha~ nie sOpan cket dari tadi....



ehem3~ jalan sakan nO



da penat merempit, punk bawa lepaking at tepi pantai tanjung pandan...peh!! memang tergOda la ngan keindahan pantai cipta-Nya nie...siyes bes..tapi shOting memang tak penah tinggal la...haha~

cOp..!! sebelOm tue nak cite rajalawak cket..cedap2 lepak, ade pulak nangka bucuk jatuh...hahaha~ sengal punk..tuan uma pOn bOle jatuh kat tmpat sndiri...hik3~ siyes lawak...naseb bek tak sempat nak snap, law tak memang da uplOad.....(:





tarik napas.....hembusssss.~ peh nyaman nye...



melihat mase depan...



aksi sebelOm punk jatOh....hahahah~




puas lepaking tepi pantai, punk bawa pulak pegi naek jambatan selat..tapi hampeh, mOtO punk lak wat hal...dOk die tersadai tepi jalan..tapi naseb baek adeQ die fOlOw naek kete ngan kawan2 nye...aku and kak fina mengharungi la jmbatan tue..mak Oi..gayat beb bawa mOtO atas laut...panjang lak tue jmbatan tue..tapi still bOle wat muke kiut agie...haha~

dalam 7.30 kitOwg pOn jalan la balek uma..haha~ tak sOpan giler datang uma Owang pastue balek magrib2 kan...anak cape la nie????? balek2, lepak2 jap pastue kami wat BBQ...bakO udang...nyum3~




wOOoowwww.......udang!!!



chef.......



tukang makan...



agie 1 nak cite...cite misteri nusantara nie...hik3~ nak jadi kan cite,bapak punk nie pndai mgubat..lagie2 mgenai benda halus nie..kebetulan, Opah nie ade membela...tapi bukan Opah yang membela bende tue, tapi bende tue yang membela Opah...bub tue la tinggal rangka jer budak tue..hik3~ malam tue bapak punk minta kebenaran nak buang bende alah yang meghuni diri Opah nie..kami pOn amek kesempatan tOk jOin skali...dalam pukul 11 lebh jugak lak..waktu tue la kami nenOk adeQ punk, punk sendiri and agie 2 Owang (anak didikan bapak punk) bersilat smbil Opah dudOk d tengah2 antara mereka b4...bapak punk selaku Otai memulakan peranan....dushh dushhh...akhirnye belaan Opah dapat d hapuskan..adeQ punk ade keistimewaan, die dpat nenOk bende2 halus nie..sempat agie suh die snap antu tue...hahaha~ tapi malas nak uplOad..










sambungan seterusnye, d part 3.....